Sunday, September 23, 2007

Vell fremme!

Etter en 26 timers lang reise med massevis av styr (slik det vanligvis er naar jeg er ute aa farter) med billetter, forsinkelser, datasystemer ute av drift, amerikanere som ikke vil ha meg inn i landet osv - kom vi endelig til Managua - Nicaraguas snodige hovedstad. Eller rettere sagt, vi kom til Managuas flyplass. Der begynte vi selvsagt oppholdet vaart med aa vente i en times tid til det endelig kom noen som hentet oss.
Siden alle tenkte vi hadde strandet i Miami, hadde de avlyst natten vaar der vi skulle overnatte - og vi overnattet paa gjesterommet til den kjempesnille (amerikanske) koordinatoren vaar; Belinda.
Hun har vaert helt straalende!

Vi er i Nicaragua. men bagasjen vaar derimot, er det heller uvisst hvor befinner seg. Men vi klarer oss overraskende bra uten klaer og ting. Har faatt laane noen store t-skjorter av en amerikansk gutt som bor her som heter Kendall (vi kaller han stearinlys), og saa har vi kjoept oss myggspray og shampoo. skal bo paa dette senteret i ivaertfall 1 uke mens vi har spanskundervisning. det er helt nydelig her. jeg skal faa lagt ut noen bilder etter hvert. ellers saa faar vi servert nyydelig mat og det er bra varmt og veldig klamt (saerlig for Ingunn som ankom Nicaragua i ullvangsokker og superundertoey og ikke har stort annet enn det foreloepig).

Nicaragua ligger 7 timer bak Norge - saa vi er rimelig tidsforvirret og dermed svaert fnisete og overtroette. vi vaakner samtidig klokken 4 om natten og er lys vaaken. men det tenker vi aa slutte med.
gleder meg til aa utforske Managua mer! besito Astrid Holterhombre

6 comments:

Ingrid said...

Ay, madre mía. Quiero viajar! He comprado un Macbook, y ahora estoy en Dragvoll viajando en google world. Cuidate mucho! Abrazos.

Anonymous said...

Hei:) Så bra du er (relativt) vell framme! Du må legge ut noen bilder ja! Ligner det på eeeguanajuatooo? Jeg sitter på det kalde rommet mitt, mens regnet hamrer på vindauget, og skriver på eephil-oppgava mi. chwitchwedelig! Så kos deg mens du kan... klem fra Line

Anonym said...

den flyturen deres misunner jeg ikke! satse få at dere får bagasjen kjapt. vi ligger heldigvis bare en time foran, men har vært veldig trøtte den første uka. har nok vært veldig mange inntrykk!
blir spennende å høre mer fra dere.
klem

Unknown said...

Hei vakre!

Nå, kan jeg få lov til å kalle deg en albino-zulu-prinsesse? (jada jeg vet at det ikke er zulufolk der men det er et veldig morsomt kallenavn:)

Tenner Stearinlyset deg? (hehe)

Du er veldig savnet her. Jeg håper du kan sende meg en eller annan adresse ( ok, ikke en annen, men din) så jeg kan sende det jeg lovet.

Håper du har det fint der!
jeg er på jobb, ute regner det og livet er lite spennende så kos deg masse
og ha det så gøy du kan.
Du er flink.
stolt av deg.

Varm og stor og knusende klem fra Sandra!

Pleinar said...

kult

Evy said...

heija !
så bra at alt ha gåd bra:)
får no håp bagasjen kjæm snart då.. men d årn seg nokk:) ja, må få lakt ut bilda å sånn! bi spennende å se ^^,

lykke til vennen :)

klem fra pingvinen din<3